Overgehaald.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Alferink - WaarBenJij.nu Overgehaald.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Alferink - WaarBenJij.nu

Overgehaald....

Blijf op de hoogte en volg Cindy

19 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadee kaaaa,

Oke, na vele verzoeken ben ik dan toch maar overgehaald om aan een reisverslag te beginnen. Dus alvast mijn excuses voor als je al bent afgehaakt na 5 regels aangezien ik niet de beste 'storyteller' ben. En ook alvast mijn excuses voor als dit mijn eerste maar ook direct mijn laatste verhaal is....

Nou laten we maar bij het begin beginnen.
Vrijdag 30 februari begon na wat traantjes en knuffels dan toch echt mijn avontuur naar het verre Bangkok. De vlucht verliep gelukkig volgens plan en viel dus erg mee (zelfs ondanks mijn vliegangst). Zaterdag 31 februari kwamen we dus ook volgens plan om 6 uur 's ochtends aan op het vliegveld in Bangkok. Waar ik zo snel mogelijk mijn winterse outfit omruilde voor een shirtje, broekje en slippers want pfoeee wat een hitte ....

Na een taxiritje naar ons appartement begon dan toch echt die akelige cultuurshock bij mij te werken. Wat vond ik al die grijze gebouwen en afval in de bosjes maar lelijk, had me toch wat meer op mooie strandjes met palmbomen ingesteld. Verder hing er ook nog eens een verschrikkelijke stank door al die tentjes op straat. Na hier dus wat chagrijnig rond te hebben gelopen, maar een taxi gepakt na een super groot winkel centrum. Wat dus ook niet het beste plan was, na een nachtje door gehaald te hebben, rond te slenteren in een te groot gebouw waar ik mijn richtingsgevoel toch wel echt was verloren. Toen we thuis kwamen dus maar snel lekker Hollands een stokbroodje met smeerkaas en chocolade pasta gegeten, een biertje gedronken en op tijd bed in.

Ondertussen ben ik gelukkig aan het gebrekkig Engels, eten en stank hier gewend en kan ik ook wel weer erg om deze eerste verschrikkelijke dag lachen. (Arlette misschien wat minder, die dus met een brompot zat opgescheept, sorrrry hihi)

De maandag begon onze eerste schooldag, dus hup onze apenpakkies aan en gaan. Echt wat is school hier groooot.. echt iets van 11/12 gebouwen en de hoogste heeft zelfs 14 verdiepingen.

Na de eerste paar schooldagen met veeel introductie lectures waar ik jullie niet mee zal belasten, hadden we de vrijdag onze eerste fieldtrip naar een spa. Hier kregen we een Thaise massage, vergeet het relaxen hier maar bij want echt alle botjes in je lichaam zal en moet gekraakt worden. Wat de vrouwtjes zelf erg grappig vonden.

Na dat we dus als 'herboren' de spa uitkwamen, heb ik samen met Tessa en Arlette een taxi, trein en natuurlijk een tuktuk gepakt naar het centrum van Bangkok. Hier hadden we een hostel geboekt voor het weekend. Uiteindelijk ben ik erg blij dat ons school appartement in een rustige buurt zit, zodat ik hier al aardig aan gewend was, want in Bangkok was het toch echt nog wel heeel wat drukker. De zaterdag in Bangkok zijn we als eerst naar wat Pho geweest, wat echt erg mooi was. Een suuuuupergrote gouden liggende buddha, en mooie kleine tempeltjes. Hierna zijn we door gegaan na Grand Palace om nog maar wat meer tempeltjes te zien. Dit helaas met een tuktuk die even een rondje rijd door heel Bangkok, terwijl Grand Palace gewoon tegenover wat Pho stond (hier kwamen we natuurlijk helaas pas aan het eind van de dag achter). Maargoed, daar aangekomen werden we al direct omringd door grote groepen chinezen die allemaal in gekke poses op de foto moesten. Dus bij deze toeristische attractie hadden we het al snel gezien. Verder gewoon rondgelopen door China town en kho san road, en daarna maar lekker aan het zwembad gelegen.

Na het weekend maar weer met goeie moed gestart aan de tweede lesweek. Alleen na de eerste les was me de moed al snel weer in mijn schoenen gezakt. Colleges van 3 uur lang zijn gewoon echt te vermoeiend… Gelukkig zit er soms wel een keer een yogalesje, kookles of massage les tussendoor, breekt wel lekker de week haha. Vooral die yoga lessen zijn erg ontspannend!

Dus nu zit ik alweer in week 3, en vermaak me opzich prima. Doordeweeks raak je wel een beetje in een sleur omdat er niet veel te doen valt hier en je dagen hebt van 9 tot 5, daarna uiteten gaat (want we hebben helaas geen eigen keukentje hier) , dan nog even voor school bezig zodat je het weekend weg kan en dan is het alweer bed tijd. Gelukkig heb ik wel een leuk kamergenootje waarmee ik gisteren het carnavalsweekend maar even mee heb ingehaald bij Bungalow.
Vandaag met me brakke kop dus naar een lokale markt hier geweest. Wat echt erg leuk was om hun natuurlijke producten te zien en te proeven. En ja een wonder is gebeurd, zelfs ik heb drie stukken fruit geproefd waarvan ik er 2 nog echt lekker vond ook. Ik kan het wel :)

En morgen is het dan eindelijk weer zo ver dat ik mijn backpackje kan inpakken voor lekker een weekje vakantie op Krabi, Kho Pi Pi en Kho Lanta waarschijnlijk. Hopelijk krijg ik dan eindelijk een kleurtje.

Nou tot zover een updatete van mijn afgelopen drie weken hier. Hoop dat ik mijn vriendinnetjes en familie hier nu blij mee heb gemaakt hahah.

Byebyeeeee xx

  • 20 Februari 2015 - 09:55

    Sanne:

    Wow meissie, wat een verhaal. En wat een belevenissen al. Totaal anders....
    Hopelijk geniet je lekker van je weekje. Big hug!

  • 20 Februari 2015 - 12:12

    Greta Hartstra:

    Hallo Dames,
    Leuk verhaal Cindy. Doe jullie bromberen maar in de kast en blijf genieten met wat jullie tegen komen.
    Hele fijne dagen daar op het strand en proost maar 1 op ons. Arlette betaald dat drankje wel

  • 20 Februari 2015 - 13:13

    Inez:

    Erg leuk om te lezen Cinnie, ik verheug me nu al op het volgende verhaal

  • 20 Februari 2015 - 13:15

    Inez:

    Erg leuk om te lezen Cinnie, ik verheug me nu al op je volgende verhaal;)
    Geniet van je vakantie daar!! xx

  • 20 Februari 2015 - 13:31

    Ik Karin:

    Dat gaat wel lukken daar..... Veel plezier

  • 20 Februari 2015 - 13:31

    Ik Karin:

    Dat gaat wel lukken daar..... Veel plezier

  • 20 Februari 2015 - 14:36

    Mare:

    Jehoeee finally hahah! Leuk om te lezen en dit moet je sowieso nog een keer doen!! Enjoy meissie, dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

Aftellen kan al bijna weer beginnen ..

20 April 2015

'Een hele belevenis'

30 Maart 2015

'kleine' update

19 Februari 2015

Overgehaald....
Cindy

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 3739

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: