'kleine' update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Alferink - WaarBenJij.nu 'kleine' update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Alferink - WaarBenJij.nu

'kleine' update

Blijf op de hoogte en volg Cindy

30 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Nou na 5 weken is het dan toch maar weer eens tijd voor een reisverslage dacht ik zo. Want het herinneren van wat ik allemaal mee heb gemaakt de laatste periode wordt al steeds moeilijker.

In de vakantie ben ik dus samen met Arlette en Tessa als eerst een nachtje in Krabi verbleven, waar we een paar uur later dan verwacht aankwamen aangezien het blijkbaar heel normaal is dat een vlucht een uur later zonder enige vermelding hierover vertrekt. Toen we in Krabi geland waren dus maar een bus naar Krabi Town gepakt, waar we ergens in de middle of nowhere werden gedropt. Gelukkig kwamen we een taxi chauffeur midden op de weg tegen die ons wel naar ons hotel wou brengen, aangezien hij wel fan was van Amsterdamse meisjes. Dit moesten we dan namelijk ook de hele taxi rit aanhoren.

Na een korte overnachting in Krabi hadden we al vroeg een boottocht naar Koh Phi Phi geboekt, waar we levendig op verbrandde maar dat ter zijde. Daar aangekomen wisten we niet wat ons overkwam. De hele pier was verbouwd tot een of andere vismarkt; overal thaise mannetjes met bordjes die maar liepen te schreeuwen om je naar hun hotel te lokken. Hier dus maar snel doorheen gerend en bij een of ander informatie barretje een kamer geboekt, wat dus uiteindelijk een prima krak hutje op een of andere vuilnisbelt was. Aangezien we die dag niet meer in de zon durfden te liggen aangezien we al zo verbrand waren, maar lekker op terrasje gezeten en beetje rond gelopen tussen de kleren winkeltjes. Daarna snel gedoucht onder een ijskoude riool douche en lekker gegeten (eindelijk een wrap met sla en kip waar ik zo lang om zeurde) om daarna maar eens een feestje op te zoeken. Dit feestje was al snel gevonden, midden op het strand waren gewoon 10 feesten tegelijk. Overal was er harde muziek en kon je limbo dansen of touwtje springen. Na een paar buckets hebben Tessa en ik toch maar een paar pogingen gewaagd aan het limbo dansen, alles voor de gratis shotjes! Dit is dus ook allemaal op een erg rare/grappige avond uitgelopen haha.

De dag erna na een stevig ontbrakkings onbijt maar op de boot gestapt voor een dagtour langs verschillende plekjes op Koh Phi Phi, wat erg mooi was om te zien. Ook heb ik nog samen met Arlette een poging gewaagd om te snorkelen, wat me helaas niet al te best afging met al dat zoute water. Na de boottocht maar weer een wat rustigere avondje gehouden op het strand, om de dag erna fris en fruitig te vertrekken met de boot naar Koh Lanta. Aangezien onze arme Arlette helaas ziek was die dag, hebben we op de boot bij de meest gekke vent maar een hotel geboekt. Eenmaal aangekomen was ik verkocht, schattige barretjes aan het strand en een zwembad uitkijkend op de zee. Aangezien dit wel dure dagen waren, moesten Tessa en ik daar in de middle of nowhere toch eventjes pinnen. Dus maar aan iemand gevraagd of hij wist waar de pinautomaat was. Tot onze grote verbazing bood hij ons direct zijn scooter aan om te lenen, maar aangezien we dat niet helemaal aandurfden, heeft hij ons allebei maar even achter op zijn scooter genomen naar het pinautomaat (wat uiteindelijk maar 5 minuutjes lopen was) en terug naar het hotel, dooodeng maar supergrappig.

De dag erna was Arlette gelukkig weer beter, alleen werd ik ziek door het te vieze eten van de avond ervoor ( wat een chicken enchillada voor moest stellen, maar uiteindelijk een vieze kleffe pannenkoek met gekke tomatensaus werd). Dus maar even een middag dutje gedaan en 's middags toch maar mijn angsten overwonnen en bij Tessa achterop de scooter gestapt om nog wat van onze dag te maken. Op de scooter klaarde ik gelukkig helemaal op, want wat was Koh Lanta moooooi !! Dit was de eerste keer dat ik echt bossen en koeien en mooie stranden in Thailand zag. We hebben na een paar keer verkeerd te hebben gereden, toch nog het national park kunnen vinden, waar we mooie stranden, uitzichtpunt en aapjes kunnen hebben beschouwen. Daarna ook nog naar watervallen gereden, waar na helaas een hele klimtocht bijna geen water te vinden was doordat het dus droogseizoen is hier.

Na Koh Lanta was het tijd voor een paar daagjes Krabi, wat uiteindelijk precies op het strand en boulevard van Mallorca leek. We hebben toen dus maar een taxi boot genomen naar het Railay strand om daar even lekker te relaxen. 's Avonds wouden we dus even lekker op stap, maar na een hele zoektocht langs alle hoerententjes heen uiteindelijk beland bij een of andere ouden lullen live band café genaamd de Boogie Bar. Waar we uiteindelijk een geweldige avond hebben gehad en dus met alle oudjes midden op straat op onze blote voetjes stonden te dansen op gouden oude hitjes. (hier zijn we dus ook maar alle drie de avonden beland, waardoor onze tafel en drankjes elke avond alvast klaar stonden door het allerleukste barpersoneel) . We hebben in Krabi ook nog een tripje naar een hotspring en een water pool bezocht wat allebei helaas te touristisch was, maar wel leuk om gezien te hebben. Daarna was het toch echt tijd om weer terug te gaan naar Sita Villa, en begon onze zware schoolweek weer.

Het weekend erna besloten Arlette en ik maar een weekendje thuis te blijven om geld te besparen. De vrijdagavond met een klein beetje angst of de weekendmarkt al wel geopend zou zijn, er toch maar heen geweest samen met Arlette en Alie. Gelukkig gingen de tienduizenden kraampjes vol met eten, kleren, schoenen, tasjes, sieraden alles toch nog open rond een uur of 9, en hebben we ons dus helemaal uit kunnen leven. De zaterdag zijn we met een groepje wat allemaal bij Sita Villa bleef naar de Erawan Watervallen geweest. De Erawan Watervallen bestaat dus uit 7 levels, bij elke level heb je een soort van waterval. Als echte avonturiers wouden we dus als eerst direct naar de zevende level om daarna maar af te dalen naar de andere. Eenmaal eindelijk aangekomen bij de top bedachten we ons niet en doken direct het water in. Maar zo snel als we er in sprongen, zo snel waren we er ook weer uit aangezien er dus grote joekels van vissen zwommen die aan je voeten gaan knabbelen. Als echte avonturiers ben ik ook nog een stukje over rotsen heen geklommen om echt bij een stralende waterval te komen, wat dus als stuntelaar niet zo'n best idee was, want het duurde niet lang of ik was al onderuit gegleden. Ook onze arme Arlette had weer pech, want die was gestoken door een of ander beest, dus samen maar weer de hele wandeling naar beneden gemaakt en daar maar even een ijsje als teleurstelling gegeten. De zondag heb ik samen met Arlette en Alie als aflsuiter van het weekend maar een soort van cafétje opgezocht waar we lekker taart en ice coffee hadden besteld, en uiteindelijk zo lang hebben gekletst dat we ook maar gelijk eindelijk een lekkere ceasar salade hebben gehad en een rosé biertje (wat je dus allebei echt nergens kan vinden hier, dus ik was helemaal gelukkig).

Het weekend daarna zijn Tessa, Arlette en ik naar Koh Chang geweest, om op dit eiland (Tessa's paradijsje) Tessa's verjaardag te vieren. Eenmaal aangekomen was het een beetje een domper, aangezien de hutjes wat we hadden geboekt dus geen stopcontact had. Dit werd natuurlijk wel een groot probleem als mobiel, fohn en stijltang verslaafden haha. En aangezien we al een aanbetaling hadden gedaan konden we die niet terugkrijgen als we naar hutjes met stopcontact zouden omboeken. Uiteindelijk is het toch half geregeld en hebben we maar lekker eten en biertjes besteld bij de chille hangmatten en zitzakken op het soort van strand bij onze hutjes. 's Avonds afgesproken met wat andere tokkies uit onze klas om samen op stap te gaan. Wat drankjes gedronken en maar op tijd naar bed gegaan, omdat het die avond erg rustig was door een festival op een ander eiland. De dag erna zakte de moed ons alweer in de schoenen, omdat het dus hard regende en we dus eigenlijk opgesloten zaten bij onze hutjes; op het strand liggen in de regen is niet wat en de wegen waren te glad om een scooter te huren. Toen dus maar weer in de fijne hangmatjes een ontbijtje besteld en eventjes bijgeslapen, waarna het rond 2 uur gelukkig weer opklaarde. Toen dus toch nog maar naar Lonely Beach geweest om nog weer wat kleur te krijgen. De dag erna begon het alweer met regen, maar hebben we gelukkig 's middags toch een scooter kunnen huren en zijn we naar de pier gereden, waar we geluncht hebben bij een restaurantje waar een gat zit in de grond onder de tafel. Dus je hangt met je benen gewoon boven het water. Toen we bij het eind van de pier kwamen, kwamen we onze klasgenootjes weer tegen en zijn we samen naar een ander strandje gereden. Aangekomen bij het strand werden we nog even heel leuk aangevallen door de 'o zo lief uitziende' aapjes. 's Avonds hebben we dus even Tessa's verjaardag gevierd met wat shotjes en bucket, waarna ik 's avonds nog half werd aangevallen door een hond. En ik ben al zo'n dieren vriend..... De dag erna na een te lekker ontbrakkings ontbijt (broodje kroket met mosterd en tomatensoep) weer op de boot terug naar Bangkok voor weer een weekje school.

Het weekend daarna zouden we eigenlijk thuis blijven, maar heb ik op donderdag avond toch nog een vlucht met een groepje bijgeboekt naar Koh Tao, omdat ik het niet zag zitten om 4 dagen lang in Sita Villa te blijven. De zaterdagochtend vlogen we dus erg vroeg naar Surathani. Daar aangekomen kwam al de eerste teleurstelling dat we 800 baht moesten betalen om vanaf het vliegveld met een bus naar de pier te komen en vanaf daar 4 uur lang op een boot moesten zitten om op Koh Tao te komen. Dit uiteindelijk toch maar gedaan, omdat we geen andere keus hadden. Nadat we op Koh Tao kwamen, kwam de tweede teleurstelling al; de laatste boot terug naar het vaste land vertrok al om half 10 's ochtends, en sommige hadden op zondag alweer hun vlucht terug. Daarna konden we dus ook nog eens nergens prima hotel kamers vinden voor 9 personen, dus maar opgesplitst en snel naar het strand gerend om onze teleurstellingen te verwerken. 's Avonds nog lekker wat gegeten en drankjes gedaan en op tijd naar bed gegaan om de Zondag naar een klein eilandje (Koh Nang Yuan) naast Koh Tao te gaan. Helaas regende het hier alweer , maar dat hield ons niet tegen om toch te gaan snorkelen. En dit keer lukte het me gelukkig wel, want wat was dit moooi, zoveeel verschillende gekleurde visjes! Na dat we uitgesnorkeld waren begon gelukkig de zon weer te schijnen en besloten we de wandeltocht naar boven te maken om nog even een viewpoint te kijken, wat ook weer erg mooi was. Rond 3 uur weer de boot terug gepakt naar Sairee Beach op Koh Tao en daar nog weer even verder gezont. De maandag moesten we dus om half 10 weer met de boot terug naar het vaste land. We hadden na de boot een bus ticket geboekt naar Surathani city om nog even wat van onze dag te maken aangezien we 9 uur 's avonds pas terug vlogen. Helaas waren we gewoon dik afgezet, omdat de bus ergens ver buiten Surathani ons eruit gooide, en het reisbureau daar ons vast niet verder wou helpen. Vanaf daar dus maar een taxi naar het vliegveld genomen en daar maar een paar uurtjes gewacht tot onze vlucht terug naar Bangkok.

De dinsdag begon onze schoolweek met een paar uurtjes massage les. En woensdag gingen we naar een organic farm waar ik me samen met de Drentse Paulien weer helemaal thuis voelde. We hebben in van die prachtige zwarte regenlaarsjes alle moestuintjes bekeken en mochten daarna onze eigen herbal compress ball maken, waarmee ze hier dus een massage geven. Dit was erg leuk om te doen.

Dit weekend dus maar even lekker thuis gebleven om goed voor school bezig te gaan, aangezien ik deze week alle verslagen moet inleveren en volgende week toetsen heb. Helaas is dit nog niet helemaal gelukt, aangezien de drankjes op donderdag in Bungalow en zaterdag in Bangkok toch iets te verleidelijk waren. (Na onze stapavond in club Glow in Bangkok hadden we met de taxi een totaalprijs van 400 baht afgesproken, alleen hij wou ook nog even over de highway zodat we meer moesten betalen en hij sneller thuis was. Dit wouden wij natuurlijk niet, maar op het laatste moment besloot hij toch nog even snel de high way op te gaan. Na een flinke discussie heeft hij ons zo op straat eruit gezet en moesten we in een andere taxi maar op de meter en hem 100 baht betalen. Na een nog grotere discussie om het wel of niet betalen, hebben we maar nep de politie gebeld en hield de taxi chauffer snel zijn mond. Dus achteraf hadden we mooi een gratis taxiritje naar de high way te pakken en vanaf daar op de meter naar Sita Villa, waardoor we in totaal maar 180 baht kwijt waren haha). Dus ik ga nu nog maar even hard aan de bak voor school, want dit verhaal is me al wel lang genoeg lijkt me zo hahah.

Liefssss